logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۷۹۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان زنجان:

برائت از مشرکین از ارکان حج است

برائت-از-مشرکین-از-ارکان-حج-است-
معاون فرهنگی، اجتماعی و قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: حج از جنبه‌های سیاسی، دینی و اجتماعی دارای اهمیت ویژه است و برائت از مشرکین از ارکان اصلی حج محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام موسی موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه حج یک موضوع عبادی است افرادی که به این سفر مشرف می‌شوند واجب است در آئین مناسک حج شرکت کنند و این مهم را به جا آورند اظهار کرد: فلسفه حج دارای ابعاد مختلف است. حج ابراهیمی تک بعدی نیست و بعد سیاسی حج از همه مهمتر است و برائت از مشرکین از ارکان اصلی حج محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه از زمان پیامبر اکرم(ص) تا امروز مناسک حج ادامه دارد و مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید فرمودند؛ گفت: آئین برائت از مشرکین بعد سیاسی حج است در بین مسلمانان جهان ادامه‌دار باشد. برپایی آئین حج باعث اتحاد بین مسلمانان می‌شود و این اتحاد بین کشورهای اسلامی گسترش می‌یابد و تاثیرات اتحاد در کشورهای مسلمان به وضوح دیده خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه باید در نظر داشت برائت از مشرکان از جمله اقدامات وحدت در بین مسلمانان است و مسلمانان کاملا به این مهم آگاه هستند ابراز کرد: حج امسال اهمیت خاص در بین مسلمان دارد و مناسک حج یک موضوع اعتقادی سیاسی و دینی است و مقام معظم رهبری در آخرین سخنرانی خود به نکات مهمی در تأکید بر شعائر ابراهیمی اشاره داشتند و حج امسال را حج برائت نام‌گذاری کردند.

موسوی با اشاره به اینکه در بحث عملیات وعده صادق که ایران رژیم صهیونیست را به صورت مستقیم مورد هدف قرار داد، بازتاب مهمی در جهان داشت گفت: عملیات وعده صادق بیداری دوباره در جهان اسلام بود و در حج امسال خود را نشان خواهد داد. 

وی اذعان کرد: اقدامی که کشورمان در برابر رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق نشان داد هیچ کدام از کشورها جرأت آن را نداشتند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴